micsta.blogg.se

Svenska blogg. NTI- gymnasium EE1B

Djupare tankar om brev.

Publicerad 2012-10-16 13:30:40 i Allmänt

                                                                                                                              Stockholm 2012-10-09

Hej!

Jag har läst din bok ”Gänget”, den var som jag hade tänkte mig det vill säga den var händelserik och spännande. Den enda som jag inte gillar i din bok det är att situationen hoppar fram och tillbaka och jag har tappat mig lite innehållet.

 Jag trodde först att den kommer att handla om ett mord och en polisinspektör som provar lösa det mord, men efter 30 sidor situationen har förändras jättemycket. Från bara mord på en person, situationen har förändras till 3 gängar som krigar mot varandra. Du gjorde så att man kände att man var medlem i dem gängarna. ”Deras nakenhet gjorde att det kändes ännu kallare än det var.”

 För mig var det en skakande överlevnad, Då kände jag kylan och grymhet människor brottsligheten. Jag har förstått mycket när jag hade observerats krig mellan gängarna, när jag var en av dem jag har hållit med dem som ville fred i stan.

Det finns också en grej som man kan se genom att läsa den har boken. Det är att idag i Stockholm finns det många såna gängar som kämpar mot varandra. När man läser den boken man kan se att dem gängarna som finns i boken och i Stockholm, dem fungerar nästan på samma sätt.

I boken står att polisen har grip nästan alla av medlemmar av gängar och det gör också polisen har i Stockholm så man kan säga att boken ”Gänget” är verkligheten.

Jag tycker att boken är bra skriven och är inte svårt att läsa den, för att annars man skulle bara tröttna på den. Jag skulle gärna läsa mer av dina böcker för att man fastnar lätt i den och du skriver som i verkligheten är. Men du låter också fantasin skapa miljöer. 

Tack för en bra bok.

 

Med vänliga hälsningar

Michal Stachowiak

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela